Saker och ting

puh.
Vår dator här hemma har kraschat så ALLT är borta, alla bilder, all musik och alla skolarbeten. Känns lagomt surt, men om jag nu ska se ett litet ljus i hela skiten så kan det ju möjligtvis vara att jag slipper rätta mina engelska arbeten eftersom inget finns kvar. JiPPI kayey!


På jul hade vi lite öppet hus här hemma, just för att de som inte har någon att fira tillsammans med inte skulle behöva sitta ensam. Josef hade lämnat sitt xbox här så de flesta satt fastklibbade framför det men det var en bra dag. Lite synd bara att julkänslan försvinner ju äldre man blir. På tisdagen åkte jag, mamma och pappa till Övik och kollade rean och på onsdag, nyårsafton koserten. Det var toppenskoj! Ingen nervositet förutom att jag trodde att bhn skulle gå upp. (Köpte en sån ny med knäppning där fram, och jag har hört talas en hel del om dem) MEN den höll sig på plats och allting gick jätte bra. Hela kyrkan var full och stämningen var mysig. Sen åkte jag till Umeå och levde livet! Kom hem igår kväll där allt var sig likt, fullt hus.

Stressen börjar smyga sig på igen, krav sätter sig som plåster och jag känner mig lagomt sjukt illamående när jag tänker på att det inte kommer finnas någon dator här hemma för att göra arbeten på. Jag blir slut i huvudet bara jag tänker på det.
Nog om detta, jag är grymt nöjd med 2008 och hoppas att 2009 kan bli lika bra. Vi kan ju tänka efter lite och sluta ta varandra för givet och istället ta vara på personerna i vår omgivning och relationerna vi har med varandra.
Nu ska jag gå och hjälpa mamma med maten.
Solong.

RSS 2.0