Jovars

LÄXA, SKOLA, JOBB, LÄXA, SKOLA , JOBB, LÄXA, SKOLA, JOBB
Funderar starkt på att döpa om mig till "stressad tjej med huvudvärk".
Känns som att jag inte gör annat än att plugga men endå kommer jag ingen vart.
Skulle vara skönt med en assistent som har hjärnceller x 1000 som fick hjälpa mig lite,
Inte bara med skolan utan kanske med allt det andra som måste göras. Vissa tror ju att allt är frid och fröjd när man kommer hem men så är det icke; Det är snarare då det sätter igång. Nu är även J här så nu är det jobb 24/7.

- Jag var hur pepp som helst på att åka till Umeå men det är bara massa problem som dyker upp hela tiden som förstör.

- I måndags satte jag iaf in löshår för er som ville veta. Känns som om jag har en hjälm på halva huvudet, men fint är det!

- Jag ska ja till att vara hjälpledare så nu måste jag köra till vilhelmina varannan tisdag, känns både bra och dåligt.

Neejdu jag får ångest för att jag sitter här så nu ska jag sätta igång.


Leev livet!

:)     Pappa fick lite tråkigt då han skulle måla om uppe...

Håret (som inte syns), och pappas "överaskning" till mig. Något säger mig att han fick tråkigt när han skulle måla om..


mardröm om något!

Vaknade upp 06.46 av att jag låg och grät, tårarna bara rann, kroppen skakade och värkte och allt var så äkta.
Jag minns att jag satt i vardagsrummet på golvet, tillsammans med mamma. Hon höll en hand på min rygg och försökte förklara. Det var så hemskt för hon visade inga känslor alls, jag hörde bara hennes röst och att hennes läppar rörde sig.
Hon skulle dö, varför och när visste jag inte men att hon skulle bort var säkert.

Jag klev upp och drack vatten, sen raka vägen upp till mamma och pappa för att se att allt var som det skulle, och det var det.
Tack gode gud!

Varför drömmer man sånt? Ska det vara något slags tecken?
Det skrämmer då livet ur en, höll på att skita på mig.

jag tycker om dig alldeles för mycket för att du ska få åka iväg.
Min allra bästa mamma!



Lättnad

Idag åkte jag och Sandra till Umeå för att filma för projektarbetet. Halleluja vilken dag!
Fint väder och tankar på glädje och värme från människor istället för läxa, jobb & ansvar.
Vi hann kika lite på stan också vilket var uppskattat.
Nu ska jag nog beställa efter en ny telefon, är väl dags nu.

Jag är fattigare när det gäller pengar men rikare när det gäller erfarenhet.
Tack Sandra för idag & tack för att du är du!

Ha en bra kväll!

hm.



Okej, det här är inte bra. Jag börjar bli som pappa.
Jag skämtar om saker som är okej att skämta om till en början, men som blir alldeles för mycket till slut.
Jag blir dryg och jobbig, precis så som jag inte vill vara.
Jag hittar de ömma punkterna man inte ska trycka på om den andra verkligen inte vill också, preecis som pappa.
Jag behöver någon att leka med..(Jag kanske fyllde 5 och inte 18?)


Jag kan se det framför mig, imorgon är det jag som står i hallen och vägrar släppa förbi honom, det är jag som petar han i sidan och ska kittlas och retas. Det är jag som pratar för mig själv, gör bort mig och är värdelös på att uttrycka mig. Det är jag som hittar på egna sånger om allt som finns i köket och om mammas arbete eller min läxa, tex som de senaste "brödet längtar efter mig" eller varför inte "hindu hindu hindu, dindu dindu."

Jag älskar dig pappa, men jag vill inte bli dryg.
Det kanske bara var en dålig dag, imorgon kanske allt är som vanligt igen.
Vi ser väl, håll tummarn eller fly.
Godnatt.

älskade lilla pappa


v


måndag

06.15 Goodmorning gorgeous!
08.45  Vilhelmina
... rast, med andra ord, ambitiösa jenny skriver sin engelska..
10.20 Religionskunskap
LUNCH
.. ambitiösa jenny & jennifer börjar med schema för studentmösseprovning
12.30 Arbetsmiljö & säkerhet.
BUSS -hem, hämta pärm - telecenter (där jag befinner mig just nu)
Klockan halv 6 ska jag hem igen, slänga i mig lite käk och sen cykla upp på ica där jag ska inventera från 6 - 9. Vilken hel dag!
Men all ära till biffjon som slängt element hela dagen. (Hade du varit här kunde du få lite kina-svensk alá jenny massage.)

Skolan har med all säkerhet börjat, jag känner mig flitig men lurig. Har beställt/bokat två böcker på biblioteket men skulle vilja bojkotta skiten och åka till en massa ställen, umgås med mina nära & kära och leva livet. Men nej då istället ska jag vara på nutida konst, religionskunskap, göra scheman, se allmänt smart ut och plugga arslet av mig. Det kommer vara mitt liv året som kommer men sen är jag fri & halvt arbetslös, det ser jag fram emot!

Hade förresten en toppen helg hos jon. Nästan så man var i himlen, dom har ett äppelträd OCH ett körsbärsträd!
Vore kul om det blir nått i Umeå till helgen.
Nu ska jag räkna ner, 20 min kvar ungefär.

Solong!


RSS 2.0