Måndag

Funderade starkt på att ligga kvar i morse när klockan ringde, vilket jag beslöt mig för att inte göra, SOM jag borde gjort.
Väl i vilhelmina krånglade jag med studentmössorna på håltimmen och när det var dags för religionskunskap visade det sig att vi inte hade något lärare så lektionen var inställd. (Såklart utan någon som helst förvarning)
Tidig lunch och sen vänta på arbetsmiljön, nej men ojsan, vi skulle visst på vojmån debatt- som jag inte ens får rösta på.
Ringde till magister Jonas ett par hundratals gånger utan svar, och sedan till pappa för rådfrågning om jag skulle skita i debatten och åka hem. (Hade ju trots allt lite tid att ta igen för niornas information kväll)
Pappa : Jag lovar dig, du kan åka hem. Jag är lärare idag!
Av någon underlig anledning var jag lite trevligare mot honom idag än vad jag brukar vara, hm, tänka sig..
Dagen bestod sedan av promenad, läxa och diagnosist test.
Surrade med simone och började prata om helgen och tur var det! För hon ifrågasatte om jag jobbade så jag var tvungen att kolla schemat, och där såg jag att jag skulle jobba IKVÄLL.
Tack gode gud för att jag kollade! Hade helt glömt bort det, inte en tanke.
Bara 3 pass kvar efter det här passet. Skönt men ganska jobbigt, men tanke på att det är ett grymt jobb i det stora hela.
Nu äre bara le och se glad ut och söka nytt.

Kvällen har flytit på bra tack vare boken, Djävulen bär prada. att rekomendera än så länge!
Ta't lugnt! ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0